כיצד לבנות אתר מתאים לקידום עבור גוגל

כולנו מכירים בחשיבות של תהליך הקידום האורגני. ללא עבודה מתמדת על קישורים או תוכן, כמעט ולא ניתן להגיע לתוצאות טובות במנוע החיפוש של גוגל. ההשקעה בקידום כרוכה בהרבה זמן וגם בכסף ממש. קידום מקצועי דורש איש מקצוע או חברה המתמחה בזה.
התשלום לאותם ספקים כמו מקדם אתרים נעשה במתכונת של ריטיינר חודשי כאשר כל תשלום מתחיל מכאלפיים ש"ח ויכול להגיע בקלות גם לכפול ומשולש מזה.
כל ההשקעה האדירה הזו לא יכולה לספק תוצאות אופטימליות אם יחסר לה הגורם הבסיסי שמאפשר את כל היתר. הגורם הזה הוא האתר עצמו. על האתר שלנו להיות מוכן לקידום ברמה הגבוהה ביותר. על מה זה אומר בדיוק נענה במאמר הבא. ריכזנו כאן את הגורמים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת עוד לפני שניגשים לבניה, כבר בשלב התכנון.

אתר מתאים לקידום בגוגל

הרכיבים של אתר מוצלח מבחינת קידום אתרים

קידום אתרים הוא נושא גדול שמכיל בתוכו הרבה נושאים גדולים וקטנים. בגדול יש כמה דברים עיקריים שנהוג לחלק לשלושה חלקים:

-1-

יש את כל הנושא של הקישורים החיצוניים - אלו עדיין חשובים לקידום של אתר ומהווים גושפנקא שניתנת מאתרים אחרים לגבי התוכן והאיכות שלו.

-2-

תוכן איכותי נכתב כאן במקום השני אבל אין לזה משמעות מיוחדת, יש לו אותה חשיבות כמו קישורים.

-3-

חוויית משתמש ועניינים טכנים שונים - בתוך הגורם השלישי נהוג לכלול את כל הגורמים שהם 'און סייט' אבל אינם תוכן באופן ישיר.

הגורמים לבניית אתר מוצלח מבחינת קידום משתייכים ברובם המכריע לחלק השלישי כמובן. בואו נראה במה מדובר:

היררכיה

אחד הדברים הכי חשובים באתר עבור קידום אורגני בגוגל זה להסביר אותו בצורה נכונה ומהירה למשתמשים השונים וכן למנוע החיפוש של גוגל או יותר נכון לשליחו, הזחלן (crawler). היררכיה נכונה באתר היא הדרך הכי טובה לתקשר עם המשתמשים לגבי הנושאים השונים בו הוא עוסק וכמובן לגבי החשיבות השונה של כל אחד מהם. יכול להיות אתר שנראה נהדר אבל עם היררכיה בעייתית. זה יהיה קצת כמו לבשל במטבח של חצי מליון שקל אבל שכל החפצים בו מסודרים לפי סדר אלפביתי: סירים ליד סכינים ליד ספלים… סדר מופתי אבל חסר כל הגיון.
לאחר שהחלטנו על היררכיה נכונה, יש לנו שתי דרכים עיקריות לממש אותה:
1. סדר תפריטים ועמודים נכון – התפריטים הם כלי הניווט שלנו באתר. המיקומים השונים של התכנים מצביעים על הקשר ביניהם והחשיבות שלהם.
2. מפת אתר – מפת האתר משרתת הן את הגולשים והן את מנוע החיפוש. למפת האתר יכולים להיות כמה פורמטים כאשר הXML משרת את הזחלן בעוד גולשים בשר ודם יהנו מגרסת הHTML.

גרפיקה והתאמה למסכים

לאחר שבנינו שלד אתר ברור מבחינת ההיררכיה, נמשיך את העבודה הטובה בעזרת גרפיקה ונראות. גם בגרפיקה יש היררכיה כאשר אלמנטים גרפיים שונים מצביעים על תוכן שונה מבחינת חשיבות ובעצם תורמים לסדר ולהבנה.
תחום נוסף שחשוב מאד מבחינת העיצוב הוא התאמה מושלמת למסכים שונים. האתר שלנו צריך להתאים לצפיה ממסך של מחשב ביתי נייח וגם להצצה מבעד לנייד. כמעט ולא ניתן להפריז בחשיבות של ההתאמה הזו כיום כאשר גוגל נותן יותר ויותר השפעה לניידים וחיפושים לוקאלים שבהרבה מקרים מתבצעים מניידים, וכל אלה חשובים במידה רבה מאוד עבור קידום אורגני בגוגל

תמונות, סרטונים

דאגו לתמונות מצויינות לאתר שלכם. אל תתפתו ואל תוותרו בנושא הזה ותקחו כל מיני פשרות מאתרים חינמיים. אפילו אם התמונה שמושלמת לדף שלכם מגיעה בעלות כספית מסויימת, כדאי לשקול זאת בחיוב ולרכוש אותה. אין על תמונות טובות בשביל להחזיק גולשים עוד כמה רגעים על האתר. בהרבה מקרים זה מה שמפריד בין נטישה למכירה. אם תמונות הן חשובות, הרי שהשקעה בסרטונים היא כמעט הכרחית היום. יש לזה שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא כל הנושא של חוויית משתמש והשארת הגולש בדף. לסרטונים טובים יש את היכולת להסביר את המוצר או השירות שלכם במהירות וגם לרכוש את אמונו של הלקוח הפוטנציאלי. הסיבה השניה היא שגוגל מבין את כל זה ומחשיב לפעמים סרטונים ממש בראש תוצאות החיפוש. הסרטון שלכם שישב גם ביו-טיוב ישמש כמקור תנועה לאתר וכקישור חיצוני לגיטימי.

רשתות חברתיות

חשבונות עסקיים ברשתות החברתיות השונות ישלחו גולשים לאתר שלכם ויספקו אישור חברתי לרכישה. ההתממשקות עם הרשתות החברתיות צריכה להיות מתוכננת כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר. לכל דף באתר ולכל אלמנט יש להטמיע את סוג הממשק המתאים לו בין אם זה כפתור שיתוף, השארת תגובה או רשימת חברים שאהבו את המוצר או השירות. יש לכל אלו תפקיד במשפך השיווק. תכנון מתוך מחשבה על זה יעזור להגיע להמרות טובות שנעזרות ברשתות החברתיות ולא שאלו האחרונות מפריעות להתנהלות האתר, ולמעשה שילוב הרשתות החברתיות באתר שלנו מחזק מאוד את סוגית הקידום בגוגל והנוכחות ברשת

מחקר מילות מפתח

זהו נושא שניתן בעיקרון לעבוד עליו גם בשלב מאוחר יותר בעזרת הוספת תוכן ולכן הוא מעט נזנח בהקמה. ישנה חשיבות רבה עבור קידום בגוגל לנושא מחקר מילות מפתח כבר בשלבי הקמת האתר. מחקר כזה יעזור לנו להבין מה קורה בשוק מבחינת חיפושים רלוונטים בתחום שלנו. מהבחינה הזו, מחקר מילות המפתח הוא למעשה מחקר שוק לכל דבר ותוצאותיו יבואו לידי ביטוי בתפריטים, בטקסטים בתגיות השונות וכו'

מהירות

בתור סעיף אחרון נציין את המהירות. גוגל קבעו אותה כאחד הגורמים לקידום אבל מעבר לכך, היא משפיעה באופן ישיר על חוויית הגלישה, על הזמן באתר ואחוזי הנטישה ומכאן כמובן גם על אחוזי ההמרה וגם על הקידום בתוצאות החיפוש. בעת ההקמה יש לשים לב במיוחד לזמני טעינה טובים ממיקומים ועומסים שונים וכאן יש להקפיד על פיתוח אתרים בצורה מקצועית. תשתית טובה היא הבסיס להכל. ההמשך הוא בניה נכונה של האתר וויתור על אלמנטים מכבידים כגון תוספי וורדפרס שונים. פעולה נוספת שתעזור היא דאגה לגודל אופטימלי של תמונות ואלמנטים שונים.

רוצים קידום אורגני לאתר אינטרנט שלכם כדי להזניק את העסק?
לשיחת ייעוץ חינם מ- Rainbow360 השאירו פרטים